You are Here:
de regenboogvis

Auteur (gelezen 30445 keer)

Re: de regenboogvis
« Reactie #30 Gepost op: maart 08, 2013, 05:19:42 pm »

Eric

• Global Moderator
  • Jr. Member
  • 86
... en natuurlijk komt op dit moment die mail van Gilbert binnen. :) Voordracht zal gaan over "Nieuw Zeeland", Gilbert is daar op een van zijn reizen ook geweest. Geen regenboogvissen daar maar genoeg andere interessante zaken!

« Reactie #31 Gepost op: maart 08, 2013, 07:48:42 pm »

Eric

• Global Moderator
  • Jr. Member
  • 86
Net thuis en ook bij mij ligt De Regenboogvis in de bus :-)

« Reactie #32 Gepost op: maart 09, 2013, 12:00:35 pm »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 903
Nu ook ontvangen. Leuk stuk over de bouw van de viskelder van Johannes Graf. En de foto's van sommige soorten doen mijn plan om iets minder bakken te houden ook geen goed. Soms verlang je naar je pensioen, maar de bijbehorende leeftijd bevalt me niet.

« Reactie #33 Gepost op: maart 09, 2013, 12:12:41 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 580
Nu ook ontvangen. Leuk stuk over de bouw van de viskelder van Johannes Graf. En de foto's van sommige soorten doen mijn plan om iets minder bakken te houden ook geen goed. Soms verlang je naar je pensioen, maar de bijbehorende leeftijd bevalt me niet.

Ga je nog meer afstoten naast je 3 meter bak? Ook soorten of alleen bakken?

« Reactie #34 Gepost op: maart 09, 2013, 12:50:48 pm »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 903
Ik wil in ieder geval P. pellucidus en P. connieae gerichter gaan kweken. Daarvoor heb ik de hele kweekstelling nodig. En P. gertrudae Aru II vind ik ook te mooi om weg te doen. De showbak in de woonkamer houd ik, misschien op termijn zelfs een grotere bak daarvoor in de plaats (2 meter of 2,50 meter). Alle losse bakjes sla ik op om later weer van stal te halen.

« Reactie #35 Gepost op: maart 09, 2013, 08:14:52 pm »

BertE

• IRG Leden
  • Full Member
  • 110
    • Aquariumvereniging Antoni van Leeuwenhoek
In het kader van de marktwerking hier nog niks gezien. Sinds de privatisering van de posterijen is het hier hopeloos. Per dag drie bezorgers voor een zakcentje en het is nog nooit zo beroerd geweest.

« Reactie #36 Gepost op: maart 09, 2013, 08:45:43 pm »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 903
Postbezorging in Nederland is bijna terug op het niveau van een derde wereldland. Die hele marktwerking gaat ons zo opbreken.

« Reactie #37 Gepost op: maart 10, 2013, 12:37:15 pm »

Buitenbeentje

• Jr. Member
  • **
  • 95
  • Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend...
    • Welkom in mijn 'Buitengebied'
Ook bij mij in Overijssel nog geen tijdschrift ontvangen, heb wel vaker klachten over bezorging. Dacht dat het misschien aan mijn nog niet verwerkte IRG-lidmaatschap kon liggen??

« Reactie #38 Gepost op: maart 10, 2013, 04:21:00 pm »

BertE

• IRG Leden
  • Full Member
  • 110
Lijkt me sterk. Dat gaat allemaal (wel) vrij snel.

« Reactie #39 Gepost op: maart 10, 2013, 04:25:22 pm »

Eric

• Global Moderator
  • Jr. Member
  • 86
Denk het ook, ik merk dat de Deutsche Post, in elk geval hier bij mij, Sandd gebruikt voor de bezorging in plaats van PostNL. Ervaring met Sandd is dat die zeker niet elke dag bezorgen en dus wel eens voor extra vertraging verantwoordelijk zijn.

De trend begon al bij de telefoon en telegraaf maar na email, forums, instant messaging etc, is er voor een dagelijkse post gewoon geen plaats meer, gevolgd door de klassieke analoge telefoon, en je ziet in welke bochten de KPN en ook de mobiele providers zich wringen om toch nog genoeg geld daaruit te persen!

Wat mij betreft mag De Regenboogvis ook per email...

« Reactie #40 Gepost op: maart 10, 2013, 05:18:06 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 580
Het zou sowieso fijn zijn als er een digitaal online archief van alle edities van de Regenboogvis (Nederlands en Duits) komt, waartoe IRG-leden na inloggen toegang hebben. PDF-versies online zetten moet snel te regelen zijn.

« Reactie #41 Gepost op: maart 10, 2013, 07:53:26 pm »

BertE

• IRG Leden
  • Full Member
  • 110
Bij Poecilia (een soort IRG, maar dan rond levendbarende visjes) bestaat al een tijdje zoiets. Is te vinden op het besloten deel van de site van Poecllia, alleen toegankelijk voor leden. Zou te regelen moeten zijn. Ik zou zeggen, opper het eens bij het IRG in Duitsland!

« Reactie #42 Gepost op: maart 10, 2013, 09:23:25 pm »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 903
Het zou sowieso fijn zijn als er een digitaal online archief van alle edities van de Regenboogvis (Nederlands en Duits) komt, waartoe IRG-leden na inloggen toegang hebben. PDF-versies online zetten moet snel te regelen zijn.

Heb ik al eens voorgesteld aan het opperhoofd in Duitsland, maar daar was men niet zo voor. De leeftijd van veel leden zou daar een belangrijke reden voor zijn.

« Reactie #43 Gepost op: maart 10, 2013, 10:46:10 pm »

Eric

• Global Moderator
  • Jr. Member
  • 86
Ging dat over een digitaal archief of De Regenboogvis per email? Gezien de ledenlijst die met dit nummer meekwam hebben we nogal wat leden zonder email adres (12 pagina's met leden op nummer tegenover 9 pagina's met email adressen van leden), dus het is zeker geen optie om De Regenboogvis *alleen* per email te versturen, en ik kan me voorstellen dat er fikse kortingen gemoeid zijn met de huidige aantallen bij de drukker en de porto, dus ook email als optie zou eerst nader moeten worden bekeken.

Maar een digitaal archief lijkt me daar redelijk los van te kunnen staan en zou een mooie extra service aan de leden kunnen zijn. Moeten we het misschien toch nog eens over hebben op de jaarvergadering?

@Buitenbeentje: wat is je lidnummer? Ik kan in elk geval zien of je al in de ledenlijst staat :)

« Reactie #44 Gepost op: maart 10, 2013, 11:00:18 pm »

Gunther

• Administrator
  • Full Member
  • 177
Zal toch wel op tijd zijn voor de bijeenkomst van de Belgische groep volgende week zaterdag :-)

Ik ben ook van plan daarheen te gaan (ben ook lid in Belgie) samen met Gerard (ook lid van de IRG Belgie). Nog anderen in NL die van plan zijn om te komen? De bijeenkomsten zijn altijd gezellig en de moeite waard (vind ik). Behalve de gezamenlijke maaltijd na afloop weet ik nog niet wat het programma is, ik heb nog geen mail van Gilbert gehad met nadere gegevens (zal ook dit weekend wel afkomen).

Het is de 23ste pas hé. Ten tijde van je schrijven zou "volgende week" de 16de betekenen. ;)
Wou het maar even vermelden zodat er niemand een week te vroeg staat te koekeloeren.
Give a man a fish, he'll eat it and fall asleep.
Teach a man to fish and he'll endanger an entire species.