You are Here:
Pseudomugil Gertrudae

Auteur (gelezen 2487 keer)

Pseudomugil Gertrudae
« Gepost op: september 10, 2012, 05:46:30 pm »

Noomii

• Newbie
  • *
  • 20
Ik ben nog aan het rond kijken voor een visbestand voor uit eindelijk in mijn 220 l en ik heb een vraag over de P. Getrudae.
Ik wil ook zo veel mogelijk informatie verzamelen over de vissen.

Wat is overigens het verschil tussen de P. Gertrudae en de Aru I en II ?
Hoe zien die er overigens uit?
Zijn er nog meer verschillende van de P. Gertrudae?

Alvast bedankt!
Gr Noomii

Re: Pseudomugil Gertrudae
« Reactie #1 Gepost op: september 10, 2012, 07:56:54 pm »

Bowlover

• IRG Leden
  • Full Member
  • 100
Ik ben nog aan het rond kijken voor een visbestand voor uit eindelijk in mijn 220 l en ik heb een vraag over de P. Getrudae.

Alvast bedankt!
Gr Noomii

Hoi Noomii,

Kijk eens op de site van Adrian daar is veel nuttige info over regenboogvissen te vinden.
http://rainbowfish.angfaqld.org.au/

P. Gertrudae Aru I bestaat niet. Dit moet zijn Ps. species  Aru I en is een andere pseudomugil deze is helaas niet in de hobby.
In eerste instantie zijn er twee P. Gertrudae's in omloop gebracht n.l.  Aru II en AruIV
Het verschil zat in de kleur in de tippen van de staart en borstvinnen, Aru II had rood in de vinnen en Aru IV had en witte en/of gelig kleur in de vinnen.
Ik heb beide sooerten strikt gescheiden gekweekt een in beide stammen onstond het zelfde kleurpatroon tussen rood, wit en geel in de vinnen.
Wat toen nog niet bekend was is dat er een aantal soorten zijn die deze variabele kleurscharkeringen vertonen.
Het zelfde verschijnsel is bij Ps. gertrudae "Dekai" waarneembaar.
Niet alleen gertudae's hebben dit maar ook b.v Ps pellucides.

Er zijn veel vangbebieden van gertrudae (met hun eigen specifieke kenmerken) in zowel Aurtralié als in PNG. Daarom wordt meestal de naam van de river of vanggebied in de naan stelling vernoemd, b.v Ps gertrudae "Giddy River".

Cheers
Wim

en II
“A mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions”

Oliver Wendell Holmes

Re: Pseudomugil Gertrudae
« Reactie #2 Gepost op: september 10, 2012, 08:21:35 pm »

Noomii

• Newbie
  • *
  • 20

Alvast bedankt!
Gr Noomii

Hoi Noomii,

Kijk eens op de site van Adrian daar is veel nuttige info over regenboogvissen te vinden.
http://rainbowfish.angfaqld.org.au/

P. Gertrudae Aru I bestaat niet. Dit moet zijn Ps. species  Aru I en is een andere pseudomugil deze is helaas niet in de hobby.
In eerste instantie zijn er twee P. Gertrudae's in omloop gebracht n.l.  Aru II en AruIV
Het verschil zat in de kleur in de tippen van de staart en borstvinnen, Aru II had rood in de vinnen en Aru IV had en witte en/of gelig kleur in de vinnen.
Ik heb beide sooerten strikt gescheiden gekweekt een in beide stammen onstond het zelfde kleurpatroon tussen rood, wit en geel in de vinnen.
Wat toen nog niet bekend was is dat er een aantal soorten zijn die deze variabele kleurscharkeringen vertonen.
Het zelfde verschijnsel is bij Ps. gertrudae "Dekai" waarneembaar.
Niet alleen gertudae's hebben dit maar ook b.v Ps pellucides.

Er zijn veel vangbebieden van gertrudae (met hun eigen specifieke kenmerken) in zowel Aurtralié als in PNG. Daarom wordt meestal de naam van de river of vanggebied in de naan stelling vernoemd, b.v Ps gertrudae "Giddy River".

Cheers
Wim

en II

Oke, super bedankt alvast voor je antwoord!
Ik zal eens goed opzoek gaan, hoe ze eruit zien en uit welk gebied ze komen, soms is dat af en toe best lastig, aangezien het toch ook zeer mooie vissen zijn.
En aangezien ook niet overal van allemaal afbeeldingen zijn.

Gr Naomi