You are Here:
Craterocephalus nouhuysi

Auteur (gelezen 2432 keer)

Craterocephalus nouhuysi
« Gepost op: oktober 07, 2012, 03:43:35 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 579
Stonden aanvankelijk niet op mijn wensenlijstje, maar iemand van IRG Duitsland Regionalgruppe Nord had acht F1-nakweek zwemmen (de ouders zelf vorig jaar gevangen in en meegenomen uit Timika, Nieuw-Guinea) en ik vond deze soort koornaarvissen uit Nieuw-Guinea mooi combineren met mijn Melanotaenia goldei "Timika" (zowel qua uiterlijk als qua biotoop).

Linksboven steekt nog een M. goldei zijn neus in de foto, rechtsonder een van mijn Hypseleotris compressa.

Verder niet in Europa aanwezig voor zover bekend.
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2012, 04:44:37 pm door HayoAqua »

Re: Craterocephalus nouhuysi
« Reactie #1 Gepost op: oktober 07, 2012, 04:11:08 pm »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 903
Je hebt ze van Johannes Graf? Mooi dat je deze soort erbij hebt genomen. Ze zijn inderdaad niet zo bekend. Ik ben benieuwd naar het gedrag in de bak. Ga je er later nog mee proberen te kweken?

« Reactie #2 Gepost op: oktober 07, 2012, 04:26:54 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 579
Van Hans Georg. En Silke heeft me heel erg goed geholpen met het leggen van contact met hem.

Kweken zit op termijn wel in de planning. Ik kan voorzichtig al eens kijken naar een (al dan niet tweedehands) bak(je) voor de opgroei van jonge visjes. Moet bij mij thuis wel in de woonkamer staan, dus ook een beetje mooi ogen.

« Reactie #3 Gepost op: oktober 07, 2012, 05:34:44 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Even oftopic, maar hou je bodem in de gaten. Volgens mij zie ik blauwalg. Leuk visje trouwens.

« Reactie #4 Gepost op: oktober 07, 2012, 06:51:41 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 579
Er is inderdaad een bepaalde plek op de bodem waar zich wat blauwalg ontwikkelt. Ik had het vrijdag afgezogen, zoals je ziet is het vandaag daar weer terug. Nu weer afgezogen. Planten, hout en rest bodem zijn blauwalg-vrij. Waterwaarden ook in orde. Dus ik kijk even die plaats even aan en regelmatig afzuigen maar...