You are Here:
Atyopsis spinipes

Auteur (gelezen 1981 keer)

Atyopsis spinipes
« Gepost op: maart 05, 2013, 07:09:54 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 579
Ook wel doornvoetwaaierhandgarnalen genoemd in het Nederlands. In tegenstelling tot Atyopsis moluccensis (Aziatische of Molukse waaierhandgarnaal) moeilijk te vinden. Ik heb ze uit Duitsland laten komen. Verschil met de bekendere soort is o.a. dat ze meer tanden hebben en iets kleiner blijven (nog altijd max. 8 tot 12 cm). Zeer vredelievend: ze kunnen ook weinig anders met hun waaiers :P

Re: Atyopsis spinipes
« Reactie #1 Gepost op: maart 05, 2013, 07:57:33 pm »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 903
Leuk dat je die uit Duitsland hebt laten komen. Gaat dat per post of via een aquariumzaak?

« Reactie #2 Gepost op: maart 05, 2013, 08:11:29 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 579
Per post, gekocht bij een Duitse aquarium(web)winkel. Goed verpakt in een plastic zak met water en zuurstof, die in een doos opgevuld met kranten + een heatpack erbij. Kwamen ondanks de kou nog goed op temperatuur aan. Circa 2,5 dag onderweg geweest.

Vissen versturen ze ook zo per post, maar die ik zou ik zelf niet zo snel zo bestellen.

« Reactie #3 Gepost op: maart 05, 2013, 08:21:46 pm »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 903
Ik ben altijd bang dat een of andere grapjurk van de post met die dozen gaat gooien. Met vissen zou ik het risico ook niet zo snel nemen.

« Reactie #4 Gepost op: juni 22, 2014, 06:31:38 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 579
Vandaag een jonge Atyopsis spinipes ontdekt (lengte al zo'n 3,5 centimeter). Zat goed verstopt tussen de javavarens. Ik heb hem/haar overgezet naar een kleinere bak.

Bijzonder omdat deze soort alleen in brak water te kweken valt, en deze bak ook nog eens vol zit met vissen die wel een klein garnaaltje lusten.