You are Here:
melanotaenia herbertaxelrodi

Auteur (gelezen 1740 keer)

melanotaenia herbertaxelrodi
« Gepost op: juni 05, 2013, 03:10:43 pm »

timothy

• Newbie
  • *
  • 19
hallo
heb een rio 180 met 7 melanotaenia herbertaxelrodi en een koppel coral red platy en japonica garnalen en corrydorassen
maar mijn regenbogen zwemmen amper ze hangen meestal allemaal aan de rechter voorkant van mijn bak
juist als ik he eten geef ( dipevries ) dan zwemmen een kwartiertje rond en dan de rest van de dag hangen ze te zweven in mijn bak
de vissen komen van bij een kweker en hij zei dat het perfect ging in een rio180 vind een beetje spijtig zijn zo een mooi vissen
hopelijk weet hier iemand raad want er zijn niet zoveel mensen die iets afweten van regenbogen
hier een foto van mijn bak en hoe de vissen doen bijna heel de dag

Re: melanotaenia herbertaxelrodi
« Reactie #1 Gepost op: juni 05, 2013, 03:23:39 pm »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 903
Duidelijk gevalletje van weinig beplanting waardoor de vissen zich niet helemaal op hun gemak voelen. Ze zoeken beschutting en dat biedt die hoek rechtsonder nog het meest. Staat de bak ook nog een beetje zo dat er regelmatig iemand langs loopt, dan heb je dit nog meer. Advies is om een paar flinke snelgroeiers er in te zetten, zodat de bak wat 'voller' raakt.

« Reactie #2 Gepost op: juni 05, 2013, 03:37:26 pm »

timothy

• Newbie
  • *
  • 19
ja die staat in het midden van de living maar het rare is als we voorbij wandelen of er voor gaan zitten en kijken dan zwemmen ze wel rond en komen ze naar het opp waarschijnlijk omdat ze denken dat het etens tijd is

vind het ook gek bij de kweker zwommen ze zo mooi en die had maar een paar kleine plantjes

« Reactie #3 Gepost op: juni 05, 2013, 03:40:50 pm »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 903
Je kunt ze misschien wat lokken door meerdere keren per dag te voeren, maar dan natuurlijk wel minder voer dan eerst. Dan worden ze ook wat actiever. De waterwaarden zijn wel in orde verder?

« Reactie #4 Gepost op: juni 05, 2013, 03:49:11 pm »

timothy

• Newbie
  • *
  • 19
dit weekend na verversen waren de waardes ( gemeten met jbl druppeltest koffer)
PH: 7.2
KH:8
GH:11
NO2:0.1
NO3:15
FE:0.1
en mijn schoonvader heeft des tijds een koppel van mij overgenomen en hij heeft bijna geen planten alleen plastieke beeldjes en dan nog bijna alle mogelijke vissen goeramis maanvissen platy's neons en daar zwemmen ze de hele tijd in de bovenste laag op en af enzo

« Reactie #5 Gepost op: mei 19, 2015, 09:26:53 pm »

peaceman

• IRG Leden
  • Jr. Member
  • 57
beetje meer stroming creeren