You are Here:
Limbeurs 2013: 7 juli 2013

Auteur (gelezen 2442 keer)

Limbeurs 2013: 7 juli 2013
« Gepost op: juni 26, 2013, 04:00:03 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 591
BBAT-LIMBURG de federatie van aquarium- en terrariumklubs uit Limburg organiseert op zondag 7 juli 2013. de 24ste   alomgekende en druk bezochte LIMBEURS. Deze Lim(burgse-ruil- en vak)Beurs gaat door in het Don Bosco instituut, Don Boscostraat te Houthalen-Helchteren en is een topgebeurtenis waar liefhebbers en handelaars met argusogen naar uitkijken.
Sterke aantrekkingspunten zijn al jaren de planten - en de cichlidenmarkt. Het aanbod is echter niet beperkt tot vissen en planten. Integendeel, alle materialen die enigszins met de hobby verwant zijn worden er verhandeld.
Het vijvergebeuren is de laatste jaren ook op de LIMBEURS enorm toegenomen. Daarnaast zijn er nog talrijke stands van liefhebbers, kwekers, handelaars en fabrikanten.

Iedereen wordt op deze grootste ruilbeurs van Europa vriendelijk uitgenodigd tussen 10 en 16 uur om te kopen, te verkopen, te ruilen of om in de gezellige cafétaria (waar ook snacks te verkrijgen zijn) een hobbypraatje te slaan. Ter plaatse is er ruime parkeergelegenheid.

Toegang : volwassenen €3 - kinderen gratis
Op vertoon BBAT - NBAT - VDA lidkaart  - €0,50 korting.

Meer informatie op: www.limbeurs.be

Onder andere IRG-leden Gilbert Maebe en Joel Felix zijn aanwezig met zelfgekweekte regenboogvissen en blauwogen.
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2013, 04:02:05 pm door HayoAqua »

Re: Limbeurs 2013: 7 juli 2013
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2013, 12:05:36 pm »

Hansopje

• Hero Member
  • 903
Ik ben gisteren op de Limbeurs geweest, samen met Bert en Jaap. Het was weer gezellig. Wel erg warm...

Op regenbooggebied stonden Gilbert en Joel er. Joel met M. vanheurni's. Die heb ik altijd graag willen hebben, toen ik de grote bak nog had. Maar ja... die is weg, dus de vissen ook maar niet meegenomen. Verder M. affinis 'Pagwi' gezien. Die heb ik zelf ook. Gilbert had nog diverse Pseudomugilletjes meegenomen. In het kader van wat minder bakken bij mij thuis, heb ik me toch kunnen bedwingen. Wel een mooie voorraad diepvriesvoer voor niet al te veel kunnen scoren. Daarna nog een aquariumwinkel bezocht in euh... Hasselt? (niet opgelet bij het rijden). Mooie zaak met M. praecox (erg klein), M. boesemani, M. lacustris, M. parkinsoni en een niet nader genoemde trifasciata (aquariumstamma of zoiets). Nog even gekeken naar LED-armaturen voor een 1.60 bak, maar die vond ik nog vrij prijzig.

Bert nog even gewezen op een topinrichting met blauwe steentjes, oranje plantjes en andere fraaie accessoires voor zijn showbak, maar ik geloof niet dat hij het zag zitten...  :o

Daarna spoorslags naar huis, want het diepvriesvoer had geen plannen om nog lang in vaste vorm te blijven. Al met al weer een gezellige dag geweest. Volgend jaar weer.

« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2013, 12:34:38 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 591
Klinkt goed! :) Ik had helaas zelf geen tijd om te gaan, misschien volgend jaar.

« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2013, 11:48:29 am »

BertE

• IRG Leden
  • Full Member
  • 110
    • Aquariumvereniging Antoni van Leeuwenhoek
Daarna nog een aquariumwinkel bezocht in euh... Hasselt? (niet opgelet bij het rijden).
De laatste jaren is tijdens de Limbeurs ook Hustinx in Hasselt geopend. Zie ook: http://www.hustinx-aquaristiek.com/index.php

Bert nog even gewezen op een topinrichting met blauwe steentjes, oranje plantjes en andere fraaie accessoires voor zijn showbak, maar ik geloof niet dat hij het zag zitten...  :o
De onvergetelijke aquascape zou het vooral goed doen bij sluierguppies en ballonmollies en van die mooie witte Corydorasjes, maar die heb ik niet...

Volgend jaar weer.
Staat genoteerd!

« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2013, 09:15:03 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
LOL, maar ik moet zeggen dat ik die witte cory's in m'n bak stiekum toch wel leuk vind.