You are Here:
Darters foto- en logboek

Auteur (gelezen 28371 keer)

Darters foto- en logboek
« Gepost op: september 15, 2013, 12:51:37 am »

darter

• Sr. Member
  • 396
Vanaf heden stop ik met update's in ander topics van mij en ga ik hier verder voor mijn baken en eventuele kweekverslagen. Om te beginnen een paar foto's hoe het er nu bij staat.

Mijn evasion

Lotus

De echinodorus wordt eigenlijk iets te groot

Nog een paar plantjes

En de baas in de bak:

Mijn record 700

Weneri's

Als ze pronken zijn ze op z'n mooist

Jonge pauwooggrondel in mijn record 700

Re: Darters foto- en logboek
« Reactie #1 Gepost op: september 15, 2013, 01:47:45 am »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 903
Leuk topic zo. Het ziet er allemaal goed uit, Darter. Gaat het goed met de werneri's? Jongen grootbrengen is nog steeds lastig?

« Reactie #2 Gepost op: september 15, 2013, 09:13:49 am »

darter

• Sr. Member
  • 396
Met de werneri's gaat het goed. Jonge grootbrengen is lastig, maar ook leuk om te proberen. Werneri's wil ik ook nog een keer proberen, maar begreep dat dat nog lastiger is.

« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2013, 02:25:45 pm »

gerhar

• IRG Leden
  • Sr. Member
  • 405
Met de werneri's gaat het goed. Jonge grootbrengen is lastig, maar ook leuk om te proberen. Werneri's wil ik ook nog een keer proberen, maar begreep dat dat nog lastiger is.

Werneri's groot brengen dat is inderdaad heel lastig, tenminste het is mij nog niet gelukt :(

« Reactie #4 Gepost op: september 22, 2013, 06:24:26 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Vandaag bijna een van m'n kikkers gedood tijdens het grasmaaien. Kon nog net remmen :)

Nou m'n gras ligt er weer prima bij. Moet nog wel weer even groen worden. Had het iets te lang laten worden.

Nou weer snel serieus en terug naar aquaria.

@hansopje en gerhar
Kweken is inderdaad lastig, maar ik heb nu een kweekbakje op de kop kunnen tikken. Dat zal wel helpen.

Wil hier eerdaags een kweekje in proberen van Melanotaenia Goldie, of van m'n pauwooggrondels, of van m'n cory's en anders van deze:

M'n werneri's

« Reactie #5 Gepost op: oktober 03, 2013, 04:58:50 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Er zijn een paar plantjes op een ander plek gezet. De Eichhornia azurea is verplaatst naar helemaal links. Deze grote weidse plant staat daar misschien nog niet helemaal goed, misschien dat ik deze ooit naar meer naar het midden verplaats en dan het sterrenkruid helemaal naar links. Deze plant is trouwens verwant aan het sterren kruid (heteranthera zosterifolia). Verder is de echinodorus devils eye verplaats naar uiterst links. Deze plant neemt heel veel plaats in, maar in een hoek is dat prima zo. Genoeg tekst over naar de foto's.

Totaaltje

Kijkrichting vanaf links

Kijkrichting vanaf rechts

Garra Flavatra (heel leuk visje, echt een aanrader voor veel bakken. Als je met je armen in de bak gaat komt deze ook graag aan je handen hangen. Daar zie je dan aan dat het familie is van de Garra Rufa.

Garra Flavatra aan het glas

Garra Flavatra van voren gezien

Garra Flavatra op de rode lotus

Gara Flavatra op de Echinodrus devils eye

Gara flavatra op de anubias nana

Zo dat is even genoeg Gara flavatra. Degene die dit allemaal doorleest gaat die naam wel onthouden. Is dus een echte aanrader die Gara flavatra.

Dan ook nog wat plantjes op de foto.
Rode tijgerlotus (nymphaea lotus var rubra)

Echinodorus devils eye

Op de foto van de echinodorus is een stengel te zien. Daar zit dit aan.

Reuze ambulia (Limnophila aquatica)

De anubias nana (deze heb ik al een heel tijdje, maar heeft lange tijd onder de algen gezeten. Doordat het plantje niet zo snel groeit duurt het wat langer voordat deze algen weer weg zijn. Zijn nog niet helemaal weg, maar prima voor de foto.

Cognacplant (Ammannia senegalensis)

cryptocoryne spiralis en daar achter de Braziliaanse klimop (Hydrocotyle leucocephala)

Penningkruid (Lysimachia nummularia) Blijft een beetje een zorgenkindje. Ik hoorde dat deze slecht tegen warm water kan, maar in het bakje van m'n dochter staat deze op de zelfde temperatuur en groeit best goed.

Groene lotus (Nymphaea????) Geen idee welke dit precies is.

sterren kruid (heteranthera zosterifolia)

hygrophila guianensis (met stiekem ook weer even de Garra Flavatra)

Vaantjes plant (hygrophila difformis)

cryptocoryne beckettii petchii (maar of dat klopt....)

ludwigia repens

Even genoeg plantjes dus nu even een visje op de foto.
Pauwooggrondel (Tateurndina ocellicauda)

Ik heb ook weer geprobeerd foto's te maken van mijn Melanotaenia Goldie Aru II. Deze vissen zijn sowieso drukke zwemmers, maar als ik met m'n fototoestel voor het aquarium ga zitten worden ze vaak nog drukker. Ze zijn een soort van bang voor het fototoestel. Ik heb daarom maar een filmpje geprobeerde te maken.
http://www.youtube.com/watch?v=mviRcmSRP70

Ik kreeg pas de vraag van iemand hoe ik mijn uitstroom heb. Heb er even een foto van gemaakt.

De instroom en de uitstroom heb ik dus beide aan de zelfde kant (links). De instroom heb ik met sateprikkers aan m'n achterwand bevestigd. Daarnaast zit de uitstroom. Ik gebruik hier niet de "blokfluit", maar heb een met een stukje slang een haakse hoek aan m'n uitstroom gemaakt. Wat mij betreft werkt dit prima zo.
Op de foto is trouwens een visje te zien op de echinodorus. Voor wie het niet weet dat is de Gara Flavatra.

De volgende foto heeft natuurlijk niets met de aquarium hobby te maken.

Of toch wel. In onderstaande link kan je lezen wat je met een bol wol kan maken voor in je aquarium:
http://www.irg-nederland.nl/kweken/een-afzetmop-maken

Het gaat dus om een afzetmop. In het voorbeeld worden boeken gebruikt. Ik doe tegenwoordig alles digitaal, dus de afzetmop maak ik ook digitaal en ik wind de mol om een beeldscherm

En klaar is de afzetmop:

In de link wordt piepschuim gebruikt, ik gebruik zelf een satestokje die ik door de bovenkant van de mop prik en vervolgens ergens in m'n achterwand.

Zo dat was het wel weer. Dit keer dus slechts een korte update, volgende keer maak ik weer een wat uitgebreidere update.
Kritiek, opmerkingen of wat dan ook zet ze hier maar neer. Ik vind reacties altijd leuk.

« Reactie #6 Gepost op: oktober 04, 2013, 08:12:46 am »

peterhuppertz1982

• Jr. Member
  • **
  • 54

Die garra flavatra, blijft die een beetje van de planten af? Vind het een leuke vis :)

« Reactie #7 Gepost op: oktober 04, 2013, 11:10:48 am »

darter

• Sr. Member
  • 396
Ik heb er weer een tijdje 6 rond zwemmen. Volgens mij zien m'n planten er nog wel redelijk uit. Dus ik denk dat ze wel van de planten afblijven. Visje komt alleen niet uit Australiƫ of Nieuw Guinea. :P

« Reactie #8 Gepost op: oktober 06, 2013, 09:46:22 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Vandaag even m'n afzet mop nagekeken. Ik vond al heel wat eitjes van de m. goldie. Heb deze in m'n kweekbakje gelegd met 10 cm water. Een kennis van me wilde graag wel wat albino cory's. Vandaag hadden deze op een blad van een echinodorus heel wat eitjes gelegd, die dus ook in het kweekbakje gelegd. Ik zie wel of het wat wordt. Ik heb alleen geenverwarmingselement in het kweekbakje. Dus of het gaat lukken allemaal weet ik niet. Misschien toch maar op zoek naar een verwarming.

« Reactie #9 Gepost op: oktober 09, 2013, 08:30:27 pm »

Philippe

• Newbie
  • *
  • 22
Leuk Aquarium, en je planten staan mooi groen!
En die 'afzetmop' doet dat niets aan de waterwaarde?
En hoe bevestig je zoiets?
<ahref="http://www.regenboogvissen.eu/index.php/topic,458.0.html" class="bbc_link" target="_blank"> LIDO120 Van Philippe </a>

« Reactie #10 Gepost op: oktober 09, 2013, 11:04:22 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Philippe bedankt.

Die afzet mol is gewoon wol. Dat kan geen kwaad en maakt voor de waterwaardes niet veel uit. Het enige wat je moet kijken of je kleurvaste wol hebt. Dus niet dat de verf uit je wol oplost in je water. Ik heb de afzet mol er vandaag trouwens weer uitgehaald. Haalde er nog een stuk of 10 eitjes uit en dat vind ik wel zat. Ik ga nu eerst eens kijken of er wat uit gaat komen.

Ik zelf bevestig de afzetmol met een sateprikker boven in de achterwand. Het nadeel daarvan is dat de wol aan een kant tegen de wand zit waar de vissen er niet bij kunnen. Je kan ook de mop aan piepschuim vast binden en het dan laten drijven.

« Reactie #11 Gepost op: oktober 10, 2013, 03:37:47 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Toch maar een verwarmingselement in m'n kweekbakje geplaats. De temperatuur laat ik nu op zo'n 24 graden. Van het weekend heb ik er wat eitjes uit de afzetmol er in gedaan. Ook heb ik er heel wat mos ingelegd. Wie weet zaten daar ook nog eitjes in. Ook uit het bakje met m'n werneri's heb ik een flinke pluk mos er ingedaan. Je weet maar nooit. Op een blad van een echinodorus zaten heel wat corydoras eitjes. Ik dacht als ik toch bezig ben stop ik die er ook gelijk bij. Ben benieuwd of er visjes in komen te zwemmen.
Zo ziet het bakje er uit:

En van boven

Tijdens het typen van dit stukje nog even gekeken in het bakje en toen zag ik de eerste corydoras jonkies al zwemmen.

« Reactie #12 Gepost op: oktober 10, 2013, 08:20:52 pm »

Philippe

• Newbie
  • *
  • 22
Super zoiets te lezen!!
Veel succes met het grootbrengen dan!

PS FF OFFTOPIC: Het lijkt wel of ik geregistreerd ben op een Dood Forum.. :/
<ahref="http://www.regenboogvissen.eu/index.php/topic,458.0.html" class="bbc_link" target="_blank"> LIDO120 Van Philippe </a>

« Reactie #13 Gepost op: oktober 10, 2013, 08:26:54 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Philippe,
Het is zeker geen dood forum. Het is een forum gericht op mensen die geintreseerd zijn in regenboogvissen. Dat zijn er natuurlijk een stuk minder dan mensen die geintreseerd zijn in aquaria. Hierdoor zal het niet zo druk op het fotum zijn, maar dat is toch niet zo belangrijk.

Verder heb je ook veel mensen die wel lezen, maar niet posten. Zo zie ik dat je topic over je lido 120 in 2 dagen tijd 38 keer bezocht is!
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2013, 08:28:50 pm door darter »

« Reactie #14 Gepost op: oktober 10, 2013, 08:53:24 pm »

gerhar

• IRG Leden
  • Sr. Member
  • 405
Dat ziet er goed uit in het kweekbakje, zal nu niet lang meer duren of de eerste jonge regenboogjes zwemmen in het bakje rond.