You are Here:
Darters foto- en logboek

Auteur (gelezen 25999 keer)

Re: Darters foto- en logboek
« Reactie #15 Gepost op: oktober 10, 2013, 09:13:11 pm »

Philippe

• Newbie
  • *
  • 22
Vannaf wanneer zijn Regenboogvissen geslachtsrijp?
En hoe weet ik hoe oud mijn regenboogjes zijn? :)
<ahref="http://www.regenboogvissen.eu/index.php/topic,458.0.html" class="bbc_link" target="_blank"> LIDO120 Van Philippe </a>

« Reactie #16 Gepost op: oktober 10, 2013, 10:48:39 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Ik zou het niet weten. Je kan deze vraag denk het beste stellen in de rubriek regenboogvissen.

« Reactie #17 Gepost op: oktober 11, 2013, 02:12:24 pm »

Philippe

• Newbie
  • *
  • 22
Ok zal ik doen :)
<ahref="http://www.regenboogvissen.eu/index.php/topic,458.0.html" class="bbc_link" target="_blank"> LIDO120 Van Philippe </a>

« Reactie #18 Gepost op: oktober 13, 2013, 03:30:52 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Ziet er super uit, leuke jungle heb je daar!
Welke planten voeding geef je nu?

Ik heb namelijk wat tips nodig voor de mijn, ik geef nu Profito en Easycarbo van Easylife.
Ik hoop dat dit het goed gaat doen?
Met behulp van een tijdklok voeg ik zodra m'n lichten aan gaan co2 toe tot een niveau van 20 ppm. Mijn (led)verlichting gaat eerst zachtjes aan en bouwt dan in een uur op tot volledig licht. Een zonsopkomst simulatie is dat. Hierdoor heeft de co2 een uur de tijd om op niveau te komen. 2x in de week voeg ik 30 ml volledige planten voeding toe. Dat is vergelijkbaar met profito. Dagelijks geef ik ook nog 10 ml easy carbo. Om de twee weken meet ik nitraat en fosfaat en vul dat aan indien nodig. Daarbij ga ik uit van minimaal 10 ppm nitraat en 1 ppm fosfaat. Als dit hieronder zit vul ik het aan zodat het er weer net boven zit.

« Reactie #19 Gepost op: oktober 16, 2013, 06:25:27 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Rare jongens die regenboogvissen (lees te veel astrix strips)

Ik doe m'n best om eitjes te verzamelen met behulp van een afzetmop. Heb aardig wat eitjes verzameld en zit te wachten tot er wat uitkomt in m'n kweekbakje. Kijk ik afgelopen maandag in m'n evasion zie ik ineens een stuk of wat jonkies zwemmen!! Normaal is dit gelijk vissenvoer voor de m. Goldies. Ik heb ze er gelijk uit gevangen. Het waren er 8. Ik heb deze in mijn kweekbakje gedaan, waar nog geen eitjes uit waren gekomen, maar wat ik wel ieder moment verwacht. Twee van de gevangen jonkies waren trouwens al een stukje groter, die hebben het blijkbaar een tijdje volgehouden tussen de vraadzuchtige vissen. Inmiddels zijn er ook wat eitjes in het kweekbakje uitgekomen (een stuk of twee slechts) dus heb ik nu 10 jonkies. Dat vind ik eigenlijk wel een mooi aantal. Ik ga mijn best doen om ze groot te krijgen. Morgen zal ik proberen wat foto's te plaatsen.

« Reactie #20 Gepost op: oktober 17, 2013, 10:50:13 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Foto is vandaag niet meer gelukt. Ondertussen is het aantal jonkies gestegen naar ongeveer 15. Beetje lastig tellen want ze willen niet even stil zitten. Daarbij zijn ze erg klein en mijn ogen erg slecht. Maar dat laatste gaat binnenkort veranderen, dan krijg ik een staar operatie. Daarna blijkt misschien wel dat ik nog veel meer jonkies heb :D

« Reactie #21 Gepost op: oktober 24, 2013, 04:47:44 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Zo even een paar foto's met m'n nieuwe camera gemaakt. Ben er nog niet achter hoe alles werkt, maar dat komt nog wel.

Zo staat m'n kweekbakje erbij. Die fles is jonge artemia, die ik op deze manier een beetje op temperatuur probeer te houden

Er zwemmen nu een paar jonge corydorasen in, een paar kleine garnalen die per ongeluk met het mos meegingen en een stuk of 15 Melanotaenia Goldie in. Hier een foto van de laatste, maar dat is nog even meer oefening voor nodig om ze goed op de foto te krijgen.

« Reactie #22 Gepost op: oktober 25, 2013, 03:19:01 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Gisteren even goed geteld in het kweekbakje en toen kwam ik boven de 20 jonge visjes uit.

« Reactie #23 Gepost op: oktober 25, 2013, 05:22:56 pm »

Philippe

• Newbie
  • *
  • 22
Ziet er aardig uit met die nieuwe camera,
En super van de kleintjes!

Nu hopen dat ze snel groot zijn :D

« Reactie #24 Gepost op: november 01, 2013, 01:36:19 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Philippe dat hoop ik ook.

Zo even kijken of ik wat updates kan doen vandaag.

Eerst maar van mijn poging om de Melanotaenia Goldie Aru II na te kweken. Lastig om die kleine visjes op de foto te krijgen, maar deze foto's zijn wel aardig gelukt.

Overigens zwemt er nu al zo'n 5 dagen 1 jong visje in m'n evasion. Die is daar geboren en laat zich niet pakken door de vissen. Slim visje!

« Reactie #25 Gepost op: november 01, 2013, 01:52:50 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Vervolgens even paar totaaltjes van m'n evasion. Ben nog niet helemaal tevreden hoe ik met mijn nieuwe foto toestel moet werken. Er zitten ongeveer 3265,7 instellingen op, maar de foto's zijn nu al beter dan m'n oude camera. Als er iemand tips heeft over iso en weet ik veel wat allemaal kan, dan hoor ik ze graag.

« Reactie #26 Gepost op: november 01, 2013, 01:59:39 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
En dan gaan we nog ff verder met wat detailfoto's van de dieren uit m'n evasion

« Reactie #27 Gepost op: november 01, 2013, 02:10:13 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Als ik dan toch bezig ben ook gelijk maar wat foto's van de plantjes.

En tot slot nog even een foto van het baklje van m'n dochter (en dat het iets te klein is voor guppen is bekend)

Zo dat was wel weer even genoeg updates. Opmerkingen, tips etc. hoor ik graag. Ik vind het altijd leuk als er gereageerd wordt.

« Reactie #28 Gepost op: november 01, 2013, 09:09:01 pm »

gerhar

• IRG Leden
  • Sr. Member
  • 405
Tips over de iso en wat er allemaal met een fototoestel kunt, kan ik je helaas niet geven kom er zelf ook niet uit.
Maar er zitten toch best wel leuke foto's bij.
Gaat het verder goed met de jonge visjes?
Ook hier zwemt er wel eens jonge visjes in de grote bak, maar die vang ik er direct uit.

« Reactie #29 Gepost op: november 01, 2013, 09:19:35 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Gerhar, bedankt.
Met de jonge visjes gaat het prima, ze groeien als kool. Toch een voordeel dat ik nu een kweekbakje heb. Laat ze nog iets groter worden en dan gaan ze in de 60cm bak. Dan laat ik ze daar nog ietsje groeien. Het jonge visje laat ik nu een keer lekker zwemmen. Ben benieuwd hoe lang deze het vol houdt en ik heb ook verder geen plek ervoor.