You are Here:
Darters foto- en logboek

Auteur (gelezen 26900 keer)

Re: Darters foto- en logboek
« Reactie #30 Gepost op: december 20, 2013, 06:08:27 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Nieuwe foto's. En ik hoor uiteraard weer graag jullie opmerkingen en verbeter suggesties etc.

Totaaltjes:

Zomaar wat detail foto's

Albino's zijn eigenlijk "not done", maar ik vind ze leuk. Heb weer heel wat jonkies hiervan ook.

Op de rode lotus

Op de groene lotus

Op de ruit (beetje heel schuin genomen)

« Reactie #31 Gepost op: december 20, 2013, 07:18:46 pm »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 903
De bak ziet er steeds beter uit. Gaat echt met sprongen vooruit. En je fotowerk ook overigens. Goed bezig!

« Reactie #32 Gepost op: december 22, 2013, 10:25:18 am »

darter

• Sr. Member
  • 396
Hansopje bedankt.

Na langdurig aan dringen van m'n vrouw gisteren wat boesemani's aan m'n visbestand toegevoegd. Foto's volgen nog.

« Reactie #33 Gepost op: december 22, 2013, 07:30:38 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Ook maar eens een update van m'n record met de werneri's

« Reactie #34 Gepost op: december 22, 2013, 09:57:06 pm »

gerhar

• IRG Leden
  • Sr. Member
  • 405
Ziet er goed uit, hoeveel werneri's zitten er in deze bak?

« Reactie #35 Gepost op: december 22, 2013, 10:11:26 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Ik had er 13 in gedaan, maar die waren toen nog erg klein. Ik heb er 10 overgehouden.

Ik heb er een paar keer een afzetmop ingehangen, maar nog geen eitjes gevonden. Dus als er nog tips zijn om ze eitjes te laten afzetten hoor ik het graag. Er zit ook heel wat mos in, zal daar ook ns in zoeken.

« Reactie #36 Gepost op: december 22, 2013, 11:41:20 pm »

gerhar

• IRG Leden
  • Sr. Member
  • 405
Ik had er 13 in gedaan, maar die waren toen nog erg klein. Ik heb er 10 overgehouden.

Ik heb er een paar keer een afzetmop ingehangen, maar nog geen eitjes gevonden. Dus als er nog tips zijn om ze eitjes te laten afzetten hoor ik het graag. Er zit ook heel wat mos in, zal daar ook ns in zoeken.

Hier heb ik er nu 9 inzitten en bijna elke dag wel 1 of 2 jonge visjes, helaas heb ik er tot nu toe twee die nu bijna 2 cm groot zijn.
De rest leeft maar twee รก drie dagen heb al van alles geprobeerd maar het lukt me niet om er meer groot te krijgen, ben er dan ook maar mee gestopt om ze uit te vangen.

« Reactie #37 Gepost op: december 23, 2013, 09:52:55 am »

darter

• Sr. Member
  • 396
Als ik jonge visjes zou hebben wil ik het proberen met water uit de sloot. (wel op temperatuur gebracht). Maar wat geef jij ze te eten (de volwassen vissen). Ik vind geen eitjes en zie ook geen jonge visjes.  :-[

« Reactie #38 Gepost op: december 23, 2013, 11:08:18 am »

Buitenbeentje

• Jr. Member
  • **
  • 95
  • Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend...
    • Welkom in mijn 'Buitengebied'
Ook ik maar even een duit in het zakje:  Half november had ik 8 Iriatherina jonkies. Heb ze de eerste twee weken doorgekregen maar daarna stierf er elke dag wel eentje. Na veel zoeken en turen in de verzamelbak met (te veel) jonge visjes vind ik er nog een die er op lijkt. Het waren kwieke visjes en door ruimtegebrek heb ik toen bij de drie overgebleven Iriatherina wat Pseudomugil pasgeborenen bij in gedaan. Fout dus, die zijn veel te heftig. Je moet ze wellicht apart houden zonder concurrentie. Heb inmiddels een infusorienkweekje opgezet (mijn kweekkamer ruikt nogal naar koolraap nu) en ga het weer proberen. Zonder infusorien krijg je ze niet groot is mijn ervaring.
Hoe ik de Iriatherina bak controleer:  Ik heb een plastic wit plaatje (plm. A4) en die hang ik 3 cm. horizontaal onder de waterspiegel, je ziet de jonkies aan de oppervlakte dan goed voorbij komen; even uitscheppen met een drinkglas. Met plat etensbord gaat het ook. Mijn ouderdieren hebben zowel drijf(varen)planten als taiwanmos, het geklapper neemt toe als de dames scharrelen tussen de drijfplanten. Ze mijden de wollen mop. De ouderdieren voer ik twee keer per dag met Artemianauplien en als extraatje wat babydroogvoer.
Succes! Laten we maar wat moois van die uitdaging maken.

« Reactie #39 Gepost op: december 23, 2013, 03:36:20 pm »

gerhar

• IRG Leden
  • Sr. Member
  • 405
Als ik jonge visjes zou hebben wil ik het proberen met water uit de sloot. (wel op temperatuur gebracht). Maar wat geef jij ze te eten (de volwassen vissen). Ik vind geen eitjes en zie ook geen jonge visjes.  :-[

Ik geef de volwassen werneri's,  artemia en azijnaaltjes daar doen ze het hier goed op, met bijna dagelijks wel een jonge werneri.

Waarom de twee jongen het wel goed doen is voor mij ook een raadsel, zitten gewoon bij de ouders in de bak in hetzelfde water als waarin ik de andere jongen probeerde groot te brengen.
Maar op de een of andere manier lukt het niet. heb het met een  infusorienkweek, azijnaaltjes, sera micron geprobeerd. zelfs een keer met liquizell waar de artemia van leven maar ook dit werkte niet.
Had vorige week een grote dot mos gesnoeid en in een emmer gedaan, afgelopen donderdag twee jonge werneri's ingedaan met het idee dat het niet lukte want alles ging immers toch verloren.
Vanmiddag een blik in de emmer en zag de twee jongen nog rustig zwemmen :D
Blijf nu de emmer goed in de gaten houden

« Reactie #40 Gepost op: december 25, 2013, 02:32:20 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Vanmorgen zag ik een kerstgeschenk in m'n kweekbakje zwemmen. Jonge M. Goldie's. Had twee weken terug een bos mos er in gedaan. Verwachte er nu eigenlijk niets meer van.

« Reactie #41 Gepost op: januari 16, 2014, 02:38:26 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Zo tijd voor een update.

Eerst mijn REcordmet de werneri's. Naast de werneri's zitten hier een aantal eigen kweek in van corydorassen, M. Goldie's en pauwooggrondels.

En een update van m'n evasion. Deze foto's zijn 's ochtends vroeg gemaakt tijdens de zonsopkomstsimulatie.

« Reactie #42 Gepost op: januari 16, 2014, 09:44:27 pm »

gerhar

• IRG Leden
  • Sr. Member
  • 405
Bakken zien er mooi uit, nog geen jonge werneri???

« Reactie #43 Gepost op: januari 16, 2014, 10:06:22 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Gerhar bedankt.
Jonge werneri's zijn nog niet gespot. Had een keer een afzet mop er in gehangen, maar geen eitjes gezien. Zal eerdaags eens een flinke dot mos in het bakje verspreiden. Mannen zijn aldoor aan het pronken. Prachtig gezicht.

« Reactie #44 Gepost op: januari 17, 2014, 02:36:33 pm »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 903
De vuurgarnalen houden het ook goed vol, zie ik. De mijne zorgden er altijd voor dat ze uit de buurt van de grotere vissen bleven. Mooie bakken hoor!