You are Here:
wat en waar

Auteur (gelezen 2452 keer)

wat en waar
« Gepost op: oktober 09, 2013, 08:39:22 pm »

timothy

• Newbie
  • *
  • 19
heb mijn rio 180 sinds twee weken helemaal leeg moeten maken opgebied van planten door een operatie een hele tijd niet kunnen bezig houden erbij
maar geraak niet verder opgebied van planten  wil nog wat meer beplanting maar weet niet wat en waar het zetten hopelijk kan hier iemand mij en mijn p. furcatussen helpen een mooi beplanten bak te maken

Re: wat en waar
« Reactie #1 Gepost op: oktober 09, 2013, 11:19:51 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Wil wel met je meedenken, als je het niks vindt is het ook prima. Je hebt nog genoeg plaats voor wat planten. Ik zou in jouw geval denk wat javavaren op de achterwand vastpriken. Ik denk dan aan de windelov variant. Dit is een plant die het makelijk doet en vrij snel aan je achterwand hecht. Zorgt voor goede schuilplekken. Deze kan ook op hout trouwens. Vervolgens zou ik ook nog een snelgroeier toevoegen. Bijvoorbeel Belgisch groen. Dit is een heel mooi plantje die bij voldoende licht en voeding hele mooie kleuren krijgt.
Aan de rechterkant kan je een flinke bos valisneria spiralis kwijt. Dan kan je je pomp een beetje er achter verstoppen. Dan voor het contrast een mooie rode lotus op 2/3 ongeveer links. Tot slot zou ik om je furcatussen een plezier te doen ook heel wat javamos toevoegen. Dit kan je aan je achterwand vastmaken of op hout. Na een tijdje zit het er dan vast op.

Als je plantjes gaat toevoegen zal je ook moeten zorgen voor voldoende voedingstoffen. Wat geef je je planten nu.

« Reactie #2 Gepost op: oktober 10, 2013, 04:31:44 pm »

timothy

• Newbie
  • *
  • 19
bedankt jij bent de eerste die een nuttig antwoord geeft heb het op nog een paar fora gevraagd
Die valesniria bedoel je dan in de plaats van die gespikkelde echinodorus want dat filtertje wat je ziet is van mijn moeder ben dat aan het laten indraaien op miijn bak, maar daar juist langs staat mijn aan vvoer van mijn extrene pomp.
Gaat dan die valisneria niet in de aanzuig gezogen wworden?
aan een javavaren was ik ook al aan het denken maar dan de trident variant voor op het spiderwood te zetten denk ik
maar op andere fora beweren ze dat mijn verlichting te sterk is heb de standaard t5 verlichting van juwel met reflectoren

die rode lotus waar bedoel je juist die te zetten ?

als planten voeding geef ik co2 en profito en dan voor mijn po4 op peil te houden geef ik diepvries voer

« Reactie #3 Gepost op: oktober 10, 2013, 06:30:02 pm »

darter

• Sr. Member
  • 396
Als die interne pomp er uit gaat kan Je vallisneria rechts vooraan. Dat kan dan een luifelend effect geven. Verwacht overigens niet dat deze in je pomp gezogen wordt. Of je moet hem echt helemaal tegen je instroompijp plaatsen.

De rodelotus is een eyecatcher. Deze zet je dus niet aan de buitenenkanten want dat is zonde, je zet deze ook niet helemaal in het midden, want dan breekt deze als het ware je bak in tweeën. Je zet dus dus ongeveer links of rechts op tweederde. Bij jou zou dat rechts zijn op de plek waar nu het hout ligt of links net schuin voor de echinodorus. Wat natuurlijk ook altijd handig is om bij andere naar de foto's te kijken en dan ideeēn op te doen.

Als je je planten bestand gaat uitbreiden, zal je ook de dosis profito waarschijnlijk moeten opvoeren. Ook zal je dan nitraat en fosfaat waarschijnlijk moeten gaan toevoegen.

« Reactie #4 Gepost op: oktober 10, 2013, 08:12:53 pm »

timothy

• Newbie
  • *
  • 19
ja ben ook eens gaan kijken naar jou bak zo een beplante bak zou ik ook willen amai zo mooi!! maar zo de juiste planten uit kiezen en waar ze plaatsen daar ben ik heel niet goed in

maar ga jou tips goed onthouden en eens rond kijken voor plantjes bij te gaan halen

ja aan po4 en no3 toevoegen zat ik ook te denken als ik meer planten heb