You are Here:
bedotia geayi

Auteur (gelezen 2029 keer)

bedotia geayi
« Gepost op: maart 14, 2014, 05:45:02 pm »

bazzboy95

• Newbie
  • *
  • 31
hallo allemaal

na een behoorlijk tijd op google gezeten te hebben om te kijken wat er allemaal rondzemt voor een mogelijk biotoop ben ik op dit soort terecht gekomen. Nu is mijn vraag heeft er iemand ervaring met dit soort of een ander bedotia soort en waar is dit visje te koop. Ik heb hem op de site gezien van aquarium veldhuis maar om naar enschede te rijden vanaf utrecht vind ik een beetje te ver en bestellen/bezorgen lijkt me een beetje link.

ik zal dit soort willen houden met een pseudomugil soort of een kleine melanotaenia soort (australis, praecox of maccullochi) of zal het dan te druk worden in een 120 cm aquarium.

P.S. het word geen biotoop kon het niet laten om de regenbogen links te laten liggen het zijn toch wel hele mooien soorten   ::) ::) ::)

gr bas

Re: bedotia geayi
« Reactie #1 Gepost op: maart 14, 2014, 05:52:57 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 579
Voor zover ik kan nagaan is deze soort binnen het IRG helaas alleen aanwezig in Oostenrijk. Dat is nog verder dan Enschede :p

Je kunt ze waarschijnlijk wel ook bij je lokale aquariumwinkel bestellen. Die kan namelijk bestellen bij de groothandel Ruinemans: http://www.ruinemans.com/nl-NL/42045/koornaarvis.html

« Reactie #2 Gepost op: maart 14, 2014, 06:01:02 pm »

bazzboy95

• Newbie
  • *
  • 31
oosterijk is indd aardig stukje verder rijden maar dan zal ik het bij de lfs vragen of ze dit soort kunnen bestellen. maar is er een mogelijkheid dat dit soort samen met de kleinblijvende melanotaenia soort kan of een groepje pseudomugil.

gr bas

« Reactie #3 Gepost op: maart 15, 2014, 02:40:50 am »

Eric

• Global Moderator
  • Jr. Member
  • 86
Ze worden behoorlijk groot en hebben veel zwemruimte nodig, ik denk dat ze eigenlijk te groot worden (15 cm!) voor een aquarium van 120cm (x40x40?). Er zijn kleinere soorten (b.v. Bedotia marojejy), maar daar is nog moeilijker aan te komen, alhoewel er een paar (nog onbeschreven) soorten door IRG-leden worden/werden gehouden, ik ben er een paar jaar geleden wel eens wat tegengekomen op een beurs tijdens een IRG-congres.

Ze zijn op zich vreedzaam, maar door hun grootte en snelheid zul je er wel vissen bij moeten zetten die zich naast hen kunnen handhaven. Dat sluit de meeste Pseudomugil soorten wel uit.

« Reactie #4 Gepost op: maart 16, 2014, 03:30:56 pm »

bazzboy95

• Newbie
  • *
  • 31
dat is jammer dat ze groot worden en moeilijk te krijgen.

ik denk dat ik dan toch maar voor een kleine melanotaenia soort ga welke moet ik nog even kijken wat er te vinden is

bedankt voor jullie antwoord