You are Here:
Pseudomugil cf. Paskai 'red neon' wildvang?

Auteur (gelezen 3121 keer)

Pseudomugil cf. Paskai 'red neon' wildvang?
« Gepost op: april 06, 2014, 03:50:21 pm »

Marck

• IRG Leden
  • Full Member
  • 101
Beste mensen

Bij ruinemans zijn wildvang red neon's te verkrijgen ze hadden 300 stuks zitten van 1-1,5 cm??
Hoe weten we dat dit dan wildvang is?
Ik heb er inmiddels een 5 tal... 7 euro stuk betaald..

Ik heb nakweek van buitenbeentje dus hoop in de toekomst wat mee te kunnen...
Als ik het goed begrepen heb kan ik zo genetisch verAntwoordde/waardige red neon's gaan kweken, klopt dit?

Heeft iemand hier antwoorden op?

Wat ongelovelijk genieten van die beestjes!!

Grt Marck

Re: Pseudomugil cf. Paskai 'red neon' wildvang?
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2014, 02:01:03 pm »

Marck

• IRG Leden
  • Full Member
  • 101
Ff updateje..
Ben ERV tevreden over mijn bestand nu!! Alleen de telmatherina's nog en 2 grondels uit mijn bak dan ben ik erg tevreden.. Hoop dat t zo blijft als de celebes zeilvisjes erbij komen.. ::) of slaat de balans dan om naar te veel.. Afwachten..
De red neon's hebben het goed zijn mooi op kleur en de kleinste wildvang is de centimeter al voorbij :D. De andere 8 zijn heerlijk bezig :) erg leuk karakter! En ze paren en zetten de eitjes af in het vlammenmos  ;D!! Ben nog niet voorbereidt op nakweek dus zal het zijn beloop eerst maar laten.

De iriatherina's gaan goed in het groepje van 7, verschillende stammen uit verschillende winkels maar hebben een heel goed regenererend vermogen. Een vrouwtje had een gaatje en 1 had schimmel op zijn lip maar is allemaal genezen.. Mooi!

Momenteel wat stoeien  :'( met alle algsoorten die je je maar kan bedenken..

Ik hoopte dat ik op de vraag in de topic antwoorden zou krijgen.. Is blijkbaar niet de manier info te krijgen... Ik zal er tzt wel achterkomen.

Voor foto's van mijn bakje verwijs ik naar irg-Facebookpagina.. Veul makkelijker vanaf mijn telefoon foto's te plaatsen..  ;)

Grt marck

« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2014, 02:40:45 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 582
Of het wildvang is, moeten we denk ik vooral vertrouwen op Ruinemans en de leverancier van Ruinemans weer... Op het Duitse forum (www.regenbogenfisch-forum.de) zitten mensen die hier meer over kunnen zeggen denk ik. Vraag het daar eens :)

Ouders van verschillende bronnen/stammen/genetische diversiteit, leveren over het algemeen gezonde nakweek op. Het is echter ook het overwegen waard om nu met alleen wildvang te kweken zonder vermenging. Dan krijg je naar verwachting ook gezonde nakweek (F1), misschien ook internationaal binnen het IRG gewilder: kun je ook aansnijden op het Duitse forum.

IRG-Nederland en -Belgiƫ zijn niet heel groot in ledenaantal en zeker van de Belgische afdeling is maar een enkeling hier actief (zij zijn veel meer offline actief). Kan dus even tegenvallen met het aantal en tempo van antwoorden die je hier krijgt, helaas.

Wat voor grondels heb je trouwens in je bak zitten nu?
« Laatst bewerkt op: april 23, 2014, 02:54:40 pm door HayoAqua »

« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2014, 10:43:48 pm »

Marck

• IRG Leden
  • Full Member
  • 101
Dank voor je antwoord hayo. Kan ik een stuk verder mee komen en goeie tips!!
Tof! Dacht al dat er niet heel veel mensen actief waren, ga maar eens wat aan mijn Duits werken.. ;)
Gaat lukken..

Het grondeltje gekocht als stiphodon sp. Rainbow, wist van tevoren al dat t niet veel zei.. Er kleine beschrijving.. Nu rond 8cm blauw buikje, blauw streepje boven bovenlip en half doorzichtig half rode vinnen, het vrouwtje daarentegen is heel kleurloos.. Gevlekt grijs wit! Zet een foto op irg-Facebook
Qua karakter en gedrag geweldig.. Dat onbeholpen zwemmen, dat prachtige liggen wachten als het eten wordt voorbereidt.. Die oogjes die je echt lijken te volgen in een rustig liggende houding.. Genieten!

Ik heb trouwens 2 paar en wil 1 paartje kwijt..
Grt Marck

« Reactie #4 Gepost op: april 25, 2014, 11:01:35 am »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 582
Ik heb de berichten hier even verplaatst: http://www.regenboogvissen.eu/index.php/topic,510.0.html