You are Here:
Eitjes Pseudomugil Gertrudae

Auteur (gelezen 2871 keer)

Eitjes Pseudomugil Gertrudae
« Gepost op: juli 11, 2014, 08:52:07 am »

Dries

• IRG Leden
  • Newbie
  • 4
Hallo Allemaal,
als ik eitjes uit een mop haal dan leg ik deze in een petrischaaltje om de eitjes dan daarna in een appart kweekbakje uit te laten komen. Nu is het mij opgevallen dat sommige eitjes blijven drijven en sommige eitjes op de bodem van het petrischaaltje blijven liggen. De eitjes zijn niet beschimmeld.
kan iemand dit ook eens proberen of is dit nog nooit opgevallen bij iemand anders?

ik ben benieuwd naar de resultaten :-)))

Re: Eitjes Pseudomugil Gertrudae
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2014, 03:22:15 pm »

Dries

• IRG Leden
  • Newbie
  • 4
Op welke temperatuur worden deze visjes gekweekt? ik vind de opbrengst van de eitjes nogal aan de lage kant.

« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2014, 12:41:54 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 579
Op welke temperatuur worden deze visjes gekweekt? ik vind de opbrengst van de eitjes nogal aan de lage kant.

Je zou de temperatuur van het aquarium waarin je P. gertrudae's zitten tijdelijk wat kunnen verhogen (naar 26-28 graden Celsius bijv.): lees meer op www.irg-nederland.nl/kweken

En de eitjes houden/laten uitkomen op een temperatuur van 24 tot 28 graden Celsius: lees meer op www.irg-nederland.nl/kweken/uitkomen-van-eieren

« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2014, 09:07:22 am »

Dries

• IRG Leden
  • Newbie
  • 4
Als de kweekbak goed beplant is gaan de vissen dan ook eitjes afleggen tussen de planten? Met veel geluk vind ik soms 1 of twee eitjes in de mop. ik ben van plan om een appart klein kweekbakje op te starten met alleen één mop en javamos. Een goed idee?

« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2014, 11:55:30 am »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 579
Als de kweekbak goed beplant is gaan de vissen dan ook eitjes afleggen tussen de planten? Met veel geluk vind ik soms 1 of twee eitjes in de mop. ik ben van plan om een appart klein kweekbakje op te starten met alleen één mop en javamos. Een goed idee?

Ja, waarschijnlijk zullen er ook wel eitjes worden afgezet tussen planten/in mos. Vraag is of die het redden natuurlijk.

Een apart kweekbakje met mop/mos werkt vaak beter inderdaad.

« Reactie #5 Gepost op: augustus 01, 2014, 03:17:48 pm »

Dries

• IRG Leden
  • Newbie
  • 4
Bedankt Hayo  :)