You are Here:
Melanotaenia garylangei

Auteur (gelezen 2537 keer)

Melanotaenia garylangei
« Gepost op: november 12, 2015, 08:24:31 pm »

Marck

• IRG Leden
  • Full Member
  • 101
Beste mensen,
Via een lid die stopt 7 stuks M. garylangei verkregen! Tot mijn verbazing 10 cm groot, terwijl in de tot nu toe gelezen beschrijvingen 6 cm volwassen... Ik ben verzot op kleine vissies... Afijn prachtige exemplaren rond 4 jr oud F1 van G. Maebe.

Vraagjes:
Weet iemand meer documentatie te vinden dan o de site van J. Graf? Ook ervaringen met deze soort zou ik graag vernemen. Ik richt me op de beschrijvingen van gelijkende soorten.
Weet of heeft iemand vrouwtjes te ruil voor mannetjes? Ik heb 6 mannetjes en 1 vrouwtje..

In de tijdelijke bak.. Paar plaatjes

Re: Melanotaenia garylangei
« Reactie #1 Gepost op: november 13, 2015, 12:02:56 am »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 579
Belangrijkste bronnen over deze soort zijn te vinden in dit topic: www.regenboogvissen.eu/index.php/topic,610.msg4074.html

En natuurlijk de website van Adrian Tappin waarop je ook naar hartelust kunt rondklikken naar andere soorten: http://rainbowfish.angfaqld.org.au/garylangei.htm

Overigens heeft Johannes Graf volgens zijn artikel ook exemplaren van 7,8 cm standaardlengte (SL) gevangen. De standaardlengte wordt echter bepaald zonder de staartvin. Dus 10 cm totale lengte is goed mogelijk.
« Laatst bewerkt op: november 13, 2015, 10:08:52 am door HayoAqua »

« Reactie #2 Gepost op: november 14, 2015, 03:09:02 pm »

Marck

• IRG Leden
  • Full Member
  • 101
Ah kijk weer wat geleerd.. Zonder staartvin.
Ze zijn fantastisch, de 145 cm komt woensdag, gaat mooi passen en ik zal de site bekijken.
Dank je!

« Reactie #3 Gepost op: november 14, 2015, 03:17:25 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 579
145 cm is zeker een mooi formaat voor deze vissen :D

« Reactie #4 Gepost op: december 08, 2015, 09:14:39 pm »

Marck

• IRG Leden
  • Full Member
  • 101
Beste kenners..
De M. gaylangei's zijn ingeburgerd, doen het prima maaaaaarrrr....
Ik zie in de bak met 7 mannen en 1 vrouw enorm veel onrust, de preacoxen lijden er ook onder, zitten verscholen in een hoekje... De 3 dominante mannetjes zijn de gehele dag aan het pronken... Prachtige vissen hoor maar wat rust zou al het leven in de bak ten goede komen ;) vrouwtjes zijn in de nabije omgeving niet te vinden....
Weet iemand een oplossing voor dit probleem naast vrouwtjes bemachtigen? De zoektocht zal doorgaan maar tot die tijd...
Grt marck

« Reactie #5 Gepost op: december 08, 2015, 09:17:59 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 579
Wat schuiven/proberen met planten/hout/stenen misschien...

Kan ook een wat langere periode van wennen aan elkaar zijn.

« Reactie #6 Gepost op: januari 15, 2016, 04:48:55 am »

Marck

• IRG Leden
  • Full Member
  • 101
ff een upgradetje..
De vissen voelen zich geweldig in mijn nieuwe bak! erg blij mee. De eerste larfjes van de preacox heb ik rond zien zwemmen!
ik heb vooralsnog nog geen vrouwtjes kunnen bemachtigen  >:( afijn wellicht in juni dat een oostenrijker het voor mij meeneemt naar de internationale bijeenkomst... moet er toch maar van komen dit jaar.
de vissen vindt ik zo prachtig! wat een kleuren! bijna onecht!

Alles aan het verzamelen uitspitten om te gaan kweken heren en dames!
met dat ene vrouwtje en een mooi mannetje!
Alleen de vraag welk mannetje. de middelste maat, de grootste dominantste maar ook het grofst getekende kereltje, de mooiste van kleur... afijn de richtlijnen van de soort volgen geeft me richting en misschien ga ik na 2 weken wel wisselen van mannetje.. als ze uberhaubt al eieren wil leggen... ik zie het in de grote bak onder het 5-voudig mannelijk geweld nu nog nie gebeuren...
afijn er komen 2 bakken te staan, 1 van 80 en 1 van 30 cm  met luchtfiltertjes uit china en lekker warm water :)

« Reactie #7 Gepost op: januari 15, 2016, 10:43:04 am »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 579
Als je een specifieke soort zoekt voor op het internationale congres, is het inderdaad wel handig deze van tevoren te bestellen bij een kweker. In de Regenboogvis nr. 2 van dit jaar zal ook weer een hele lijst met beschikbare soorten van verschillende kwekers die naar het congres komen worden gepubliceerd. Indien gewenst, kun je ook een "gezocht-advertentie" in dit nummer laten plaatsen middels een e-mail aan de redactie.
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2016, 01:34:07 pm door HayoAqua »