You are Here:
Ogen in eieren

Auteur (gelezen 1677 keer)

Ogen in eieren
« Gepost op: januari 30, 2016, 08:14:04 am »

Sandramuys

• Newbie
  • *
  • 13
Goedemorgen,
Zoals jullie weten, heb ik een paar regenboogvis eieren gevonden. Nu hebben we gisteravond geconstateerd dat waarschijnlijk eentje best ver klaar is; want ik geloof ogen en een staart te kunnen zien.
Nu ben ik benieuwd, weten jullie hoelang het zou duren (ongeveer) voordat het fry dan uitkomt? Ik weet dat het ook te maken heeft met temperatuur en zo; maar zal het nog dagen duren of eerder uren?? Deze ei, is nl een verassingsei; want ik wist dat ik één ei had, maar gisteren is deze opgedoken en die lijkt verder te zijn dan de eerste die ik had. Ik weet dus niet wanneer die gekweekt (gemaakt) was.

Het soort regenboogvis die ik heb is: Melanotaenia boesemani

Ik heb geprobeerd een foto te maken, maar vind het zelfs wat onduidelijk. Wij zijn (helaas) vandaag veel weg; dus kan het niet in de gaat houden.

Alvast bedankt!

Sandra

Re: Ogen in eieren
« Reactie #1 Gepost op: januari 30, 2016, 09:26:48 am »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 903
De jongen komen meestal na zo'n 7-8 dagen uit het ei. Soms wat eerder of later.

Re: Ogen in eieren
« Reactie #2 Gepost op: januari 31, 2016, 08:11:29 pm »

Sandramuys

• Newbie
  • *
  • 13
Nu zijn we 48 uur later, en de ei wordt steeds donkerder; maar is nog niet uitgekomen. Ik hou hem (of haar) goed in de gaat; want ik wil gewoon weten hoelang elk deel van het proces duurt (ongeveer; omdat elk ei anders is).
Ben in ieder geval blij dat de ei niet uitgekomen was toen we niet thuis waren; het is nl. iets dat ik graag een keertje wil zien.