You are Here:
Chlamydogobius eremius

Auteur (gelezen 2085 keer)

Chlamydogobius eremius
« Gepost op: februari 19, 2016, 08:41:32 pm »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 903
Ik was al een tijdje op zoek naar een echt bodemvisje en mijn oog was gevallen op een woestijngrondel uit Australië: Chlamydogobius eremius. Die zijn niet zo makkelijk verkrijgbaar in de LFS, dus heb ik ze moeten bestellen. Ze waren deze week binnengekomen (Utaka in Amersfoort) en vandaag heb ik ze opgehaald. Ik moet zeggen: het zijn schatjes! Ze bewegen zich zo grappig over de grond voort. Heel raar om dat zo te zien als je zwemmende vissen gewend bent.  :o

Aankomst

Mannetje (die hebben een veel dikkere kop)

Gekleurde vinnen van het mannetje

Twee mannetjes aan het pronken

Vrouwtje (die zijn een stukje kleiner)

Ik heb 2 mannetjes en 3 vrouwtjes aangeschaft. Eens kijken hoe het kweekproces met deze beestjes gaat.

Re: Chlamydogobius eremius
« Reactie #1 Gepost op: februari 20, 2016, 11:00:13 am »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 579

« Reactie #2 Gepost op: februari 27, 2016, 09:35:37 pm »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 903
Eén van de mannen begint duidelijk donkerder en kleuriger te worden. Ik schat in dat hij zich gereed maakt om voor nageslacht te zorgen. De tactiek om de dames te verleiden behoeft nog wat finesses. Hij stort zich gewoon op de vrouwen, die daar echter niet de romantiek van inzien.

« Reactie #3 Gepost op: maart 09, 2016, 03:34:57 pm »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 903
Vanmorgen ontdekte ik dat een mannetje (het andere mannetje is helaas doodgegaan) en een vrouwtje acrobatische toeren in het smalle pijpje zaten uit te voeren. Het zal toch niet? En jawel, eieren!

De eieren zitten rondom geplakt in het pvc-pijpje.

Het mannetje verzorgt de eieren bij deze soort. De ingang wordt bewaakt en af en toe wappert hij met zijn vinnen over de eieren. Ik ben benieuwd. Ik denk dat ik dit broedsel uit de bak ga halen, als ze iets verder zijn. Ik wil er graag zo veel mogelijk overhouden.

Het mannetje ging even de andere vissen wegjagen, dus kon ik snel een foto van het hele pijpje maken.

« Laatst bewerkt op: maart 09, 2016, 04:02:17 pm door Hansopje »

« Reactie #4 Gepost op: maart 14, 2016, 07:35:20 pm »

Aquafreak

• IRG Leden
  • Newbie
  • 6
Zijn de eitjes al uitgekomen?
Ik heb inmiddels van 3 legsels nakweek zwemmen en hier duurde het wel een dag of 15-17 voordat de legsels uitkwamen.
Het zijn piepkleine visjes die na een dag of 2 Liquidfry aten en niet veel later Artemia naupilen.