You are Here:
Regenboogvissen in een Midden Amerika aquarium?

Auteur (gelezen 3377 keer)

Re: Regenboogvissen in een Midden Amerika aquarium?
« Reactie #15 Gepost op: maart 28, 2017, 01:45:42 pm »

Henny

• IRG Leden
  • Jr. Member
  • 80
De C. eremius doen het prima hoor, ze hebben een paar schuilplaatsen om zich terug te trekken als het er wel eens heftig aan toe gaat tussen de boesemani mannen, maar de meeste tijd zijn ze lekker zichtbaar langs de voorruit. Ik zou er graag een paar koppels van bij hebben als ik de Awaous flavus niet meer zou hebben. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Vanavond als er geen daglicht meer in de bak schijnt zal ik een paar plaatjes schieten. :)

« Reactie #16 Gepost op: oktober 10, 2017, 09:50:22 pm »

Henny

• IRG Leden
  • Jr. Member
  • 80
Even een update. Ik heb besloten dat de Awaus hun dagen in deze bak mogen slijten, dus heb de woestijngrondeltjes in de 1.30 gedaan. In deze grote bak zwemmen nu dus
10 M. boesemani
9 M. affinis Pagwi
6 Awaous flavus
2 L204
Ze doen het allemaal uitstekend en groeien goed.

« Reactie #17 Gepost op: november 08, 2017, 01:23:55 pm »

henrymaas

• Newbie
  • *
  • 20
Hoi Hennie moet je Lnummer niet veel warmer zitten dan je Boesemani ?

« Reactie #18 Gepost op: november 09, 2017, 09:40:08 am »

Henny

• IRG Leden
  • Jr. Member
  • 80
Nee hoor. De L204 komt voor in rivieren in hogere gebieden van Peru waar de temperatuur wisselt van 24 tot 28 graden en de ph kan oplopen tot 8.9. Ze hebben het op mijn 25-25.5 graden prima naar hun zin. Daarom worden ze ook vaak gehouden bij Midden Amerikaanse cichliden, omdat ze andere eisen stellen dan de meeste L nummers.
Mocht er iemand zijn met voldoende ruimte in een Zuid Amerika aquarium, ( minstens 1.60m voor deze twee volwassen heren), mogen ze verhuizen. Tot die tijd blijven ze lekker hier.
Datzelfde geld voor mijn zes Awaous flavus, ook een overblijfsel van mijn Z-A aquarium.
« Laatst bewerkt op: november 09, 2017, 09:47:27 am door Henny »