You are Here:
Krab of kreeftachtige?

Auteur (gelezen 821 keer)

Krab of kreeftachtige?
« Gepost op: januari 25, 2017, 12:09:47 pm »

Henny

• IRG Leden
  • Jr. Member
  • 65
In mijn 1.21x41x60 bakkie zou ik graag een kreeftje willen houden die 's nachts geen visjes oppeuzelt. Zijn die er in regenboogvissen gebied?

Re: Krab of kreeftachtige?
« Reactie #1 Gepost op: januari 25, 2017, 12:34:58 pm »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 902
Er zijn diverse kreeften uit Australiƫ en PNG (Papoea Nieuw Guinea) beschikbaar. Of ze allemaal je vissen met rust laten durf ik niet te zeggen. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Volgens deze site (http://www.chrisgarnalenshop.nl/Kreeften-groot.html) zouden ze de vissen met rust moeten laten als je ze goed voert. Er is zelfs een kreeft die onder de naam Cherax boesemani gaat. Wat wil je nog meer? Ik vind ze overigens vrij groot worden (15 cm en groter).

« Reactie #2 Gepost op: januari 25, 2017, 05:26:58 pm »

Henny

• IRG Leden
  • Jr. Member
  • 65
Bedankt voor de info Hans. Ik had de boesemani inderdaad gevonden, maar vind 15cm erg groot. Ik had gehoopt dat er een kleinere soort zou zijn. Misschien kan ik beter naar (waaierhand)garnalen kijken of een klein kreeftje uit andere regionen?

« Reactie #3 Gepost op: januari 26, 2017, 05:52:37 pm »

Henny

• IRG Leden
  • Jr. Member
  • 65
Als ik voor garnalen ga, wordt het Atyoida pilipes. :) Waaierhand garnalen heb ik ook altijd leuk gevonden, maar konden nooit bij mijn cichliden.
De hoogste tijd dus.

« Reactie #4 Gepost op: januari 26, 2017, 07:14:30 pm »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 902
Die heb ik lang geleden ook wel gehad. Heel grappige beestjes met die handjes. Op een gegeven moment waren ze verdwenen. Ik heb ooit vuurgarnalen bij de regenboogvissen gehad. Die vonden ze wel lekker...

« Reactie #5 Gepost op: januari 27, 2017, 06:03:16 am »

Henny

• IRG Leden
  • Jr. Member
  • 65
Ja dat zal een groot succes geweest zijn. :P Duur levend voer. :o

« Reactie #6 Gepost op: februari 07, 2017, 09:17:26 am »

Henny

• IRG Leden
  • Jr. Member
  • 65
Kan iemand me vertellen of ik een koppeltje Chlamydogobius eremius samen kan houden met 5 waaierhandgarnalen in 1.20. Weet niet of de grondeltjes de waaierhandjes lastig zullen vallen? :-\

« Reactie #7 Gepost op: februari 07, 2017, 11:09:18 am »

Hansopje

• Global Moderator
  • Hero Member
  • 902
Ik zou de C. eremius niet als koppeltje houden. Ik vond het mannetje best wel opdringerig naar de vrouwtjes toe. Iets meer vrouwtjes (stuk of 3) spreidt de belangstelling een beetje en bovendien is een enkel vrouwtje dan niet de hele tijd bezig eieren af te zetten. Wat overigens een spectaculair gezicht is. Ergens hier op het forum heb ik er wel foto's van staan. Ik heb geen ervaring met de samenleving met garnalen. Ik vermoed eigenlijk niet dat het een probleem is. Zo groot zijn de grondels ook weer niet.

« Reactie #8 Gepost op: februari 07, 2017, 11:13:11 am »

Henny

• IRG Leden
  • Jr. Member
  • 65
Bedankt voor je reactie. :)  Ik kreeg een kweekkoppeltje door iemand aangeboden, vandaar dat ik dacht dat dat gebruikelijk was. Hmmm, dus vrouwen erbij zoeken, of voor pauwooggrondels gaan ipv woestijngrondels.