You are Here:
Nieuw hier, hallo allemaal

Auteur (gelezen 883 keer)

Nieuw hier, hallo allemaal
« Gepost op: oktober 15, 2017, 03:14:07 pm »

Royvankuik

• IRG Leden
  • Newbie
  • 42

Mijn naam is Roy en ik woon in Den Haag.
Mijn oudste regenboogvis is een Melanotaenia Boesemani uit 2008/2009 die ik als eitje "cadeau" kreeg. Ik had toen een klein aquarium met wat vuurgarnalen en een aantal Otocinclus Affinis en wilde wat extra planten. De planten kwamen uit een aquarium waar Boesemani en Lacustris regenboogvissen in zaten. De planten zaten vol met eitjes want ik zag niet veel later een stuk of 15 kleine visjes in mijn aquarium. In eerste instantie dacht ik dat het kleine Otocinclus waren... van de 15 kleine visjes hebben een stuk of 5 het eerste jaar overleefd.

Ik wist weinig van deze vissen, lang was ik er niet zeker van wat voor soort het nou eigenlijk waren, vandaar het lage aantal overlevenden.

Na een vervelende ziekte zijn in 2014 de meeste vissen die ik toen had overleden alleen de sterkste en grootste Boesemani heeft het overleefd en leeft nog steeds.

De vis zit nu met 14 soortgenoten en 6 Lacustris een flink aantal Pomacea Diffusa (Appelslakken) en Cardina Multidentata Japonica (Amano garnalen) in een Juwel Rio 240

2012
2012
2013
2013
2017 jonkies!
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2017, 12:53:18 pm door Royvankuik »

Re: Nieuw hier, hallo allemaal
« Reactie #1 Gepost op: oktober 15, 2017, 05:15:13 pm »

Royvankuik

• IRG Leden
  • Newbie
  • 42
Nog een leuk filmpje van mijn vissen: Lunchtime video!
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2017, 07:16:09 pm door Royvankuik »

« Reactie #2 Gepost op: oktober 15, 2017, 07:22:21 pm »

RonaldDuinkerken

• Newbie
  • *
  • 5

« Reactie #3 Gepost op: oktober 15, 2017, 07:45:07 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 579

« Reactie #4 Gepost op: oktober 16, 2017, 08:17:02 am »

Henny

• IRG Leden
  • Jr. Member
  • 80
Welkom op het forum, dat was een leuk kadootje in de plantjes! Ik vind het wel een heel stevig bestand voor een Rio 180.

« Reactie #5 Gepost op: oktober 16, 2017, 12:52:25 pm »

Royvankuik

• IRG Leden
  • Newbie
  • 42
Welkom op het forum, dat was een leuk kadootje in de plantjes! Ik vind het wel een heel stevig bestand voor een Rio 180.

Ja zeker een leuk cadeau ;D Ik vergis me met het aquarium het is een Rio 240 overigens met een extra filter Tetra EX 600 Plus.

« Reactie #6 Gepost op: oktober 17, 2017, 06:50:35 am »

Henny

• IRG Leden
  • Jr. Member
  • 80
Dat klinkt al heel anders, hoewel ik persoonlijk voor boesemani niet onder de 1.50m zou gaan. Maar je vissen zien er goed uit en je hebt aardig wat stroming in je bak zag ik.

« Reactie #7 Gepost op: oktober 17, 2017, 09:40:54 pm »

Royvankuik

• IRG Leden
  • Newbie
  • 42
Ik denk inderdaad dat als mijn jongste vissen (bijna) uitgegroeid zijn,  er een grotere bak moet komen. Wordt lastig in mijn huidige woning maar misschien in een nieuwe. Ik zou zelf het liefst een heel groot aquarium hebben met meer dan 500 liter... Komt zeker een keer.

« Reactie #8 Gepost op: oktober 18, 2017, 05:48:00 am »

Henny

• IRG Leden
  • Jr. Member
  • 80
Dat zou top zijn inderdaad en je zult zien, dat het gedrag ook anders is als ze zwemruimte hebben. Het is ongelofelijk hoe snel ze kunnen zwemmen als ze een sprintje kunnen trekken. :D

« Reactie #9 Gepost op: oktober 19, 2017, 08:49:53 pm »

gerhar

• IRG Leden
  • Sr. Member
  • 405