You are Here:
Nieuw-Guinea aquarium

Auteur (gelezen 790 keer)

Nieuw-Guinea aquarium
« Gepost op: januari 11, 2018, 12:37:30 pm »

Marnix

• Newbie
  • *
  • 1

Na zes jaar uit de hobby is het weer tijd om een aquarium op te zetten.
Ik heb staan een leeg aquarium van 100 cm breed  50 cm hoog 40 cm diep. Ik wil hier graag een speciaal aquarium van maken voor de kleiner blijvende regenboog soorten.

Ik heb in het verleden iriatherina werneri gehouden en Pseudomugil soorten, nou zijn deze vissen me toen zo goed bevallen dat ik hiervoor een speciaal aquarium voor wil opzetten.

Nou is er op internet niet heel veel te vinden over speciaal aquarium new guinea. ik zou graag wat advies willen over vis bestand: welke vissen komen in het wild samen voor. en hoe kan het aquarium het beste ingericht worden, bodem (kleur en korrelgrootte) en welke planten.

Ik heb veel kienhout liggen en wil het aquarium aan een kant hier mee vullen en deze met javamos of varens decoreren. Aan de ander kant van de bak is het de bedoeling dat er meer vrije ruimte is. en eventueel een drijfplant.

De vissen die ik in het aquarium wil doen zijn:
- Iriathenia werneri
- pseudomugil ....?
en misschien Tateurndina Ocellicauda, voor de bodem.

welke pseudomugil zou samen met de iriathenia gehouden kunnen worden, Waarschijnlijk de meeste maar wil ze het liefst houden zoals ze in het wild ook voor komen.
ook twijfel ik zelf over de Tateurndina Ocellicauda om die erbij te doen.
Hoe groot moeten de groepen zijn?

Het mooist zou zijn als de vissen in het aquarium zelf zouden gaan kweken. maar waarschijnlijk zal er wel een extra kweek bak met de tijd bij komen!

Marnix

Re: Nieuw-Guinea aquarium
« Reactie #1 Gepost op: januari 14, 2018, 11:30:28 am »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 582
Op www.irg-nederland.nl staan veel artikelen over soorten en huisvesting. Lees zeker eens www.irg-nederland.nl/iriatherina. Volgens mij kun je daar al veel antwoorden vinden :)

Re: Nieuw-Guinea aquarium
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2018, 08:44:26 pm »

Ronald V

• IRG Leden
  • Jr. Member
  • 83
Weet niet of het nog relevant is, maar hier heb je een link naar wat info m.b.t. vissen en planten.
http://www.angfaqld.org.au/files/instream/NewGuinea.pdf