You are Here:
Nieuw hooligan lid.

Auteur (gelezen 32 keer)

Nieuw hooligan lid.
« Gepost op: april 07, 2019, 10:23:57 am »

HenkPlomp

• Newbie
  • *
  • 3
Hallo allemaal,

Als Rotterdammer ben ik geen Feyenoord hooligan maar wel een tropische vissen hooligan van 60 jaar jong.
Al voor mijn 10e levensjaar had ik een aquarium, soms met vissen, soms met roodwangschildpadden die in de winter in de prullenbak verdwenen omdat ik toen niet wist dat de schildpadden een winterslaap hielden.
Maar in de tienerjaren kwamen de Killivissen bij mij in huis, militaire dienst verplichte mij om even te stoppen met de hobby maar daarna pakte ik de draad weer op maar dan met grote Chicliden soorten waardoor ik in de woonkamer een 3 meter aquarium had en in de eetkamer een 2 meter aquarium had plus nog eens 5 aquariums in andere ruimtes in huis.
Daar is na het millennium  verandering ingekomen door het houden van wildvangsoorten van levensbarenden, met name uit de Caribische eilanden.
Nu heb ik afgelopen winterperiode met mijn nieuwe 65 inch Android TV waarin Chromecast Pro is ingebouwd heel veel filmpjes bekeken in zowel 4K en met een lager resolutie.
Met name heb ik veel genoten over de Regenboogvissen.
Hoe ziet hun biotoop eruit, hoe kweek je ze, waterwaarden en ga zo maar door.
Wat ik nog wel gemist hebt of regenboogvissen vatbaar zijn voor ziektes.
In mijn hele leven heb ik alleen maar 2x witte stip gehad en bekschimmel en buikwaterzucht en mag misschien wel van geluk spreken.
Je leert tegenwoordig sneller van YouTube dan uit boekjes omdat dat meer tijd kost.
Zodoende ben ik nu van de 12 aquariums die ik nu bezit begonnen met afbouwen van de levendbarende vissen en de 1e aquarium van 120 cm is al klaar voor regenboogvissen.
Momenteel ben ik bezig met een 150 cm aquarium af te bouwen voor regenboogvissen.
A.s. zaterdag ben ik uiteraard aanwezig en hoop dat deze oude jonge broekie  nog meer kan leren.
Ik ben te herkennen aan een blauwe guppen T-Shirt :).

Prettig weekend,

Henk Plomp

Re: Nieuw hooligan lid.
« Reactie #1 Gepost op: april 07, 2019, 10:01:55 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 588

Re: Nieuw hooligan lid.
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2019, 07:29:23 am »

Ronald V

• IRG Leden
  • Jr. Member
  • 84
Welkom Henk en normaal gezien tot zaterdag, maar ik weet nog niet welk t-shirt ik ga aandoen ;D