You are Here:
Beschikbaarheid van bijzondere soorten

Auteur (gelezen 77 keer)

Beschikbaarheid van bijzondere soorten
« Gepost op: juli 10, 2019, 02:13:26 pm »

burgie

• Newbie
  • *
  • 1
Speciaal aangemeld om dit onderwerp te bespreken. Ruim een half jaartje geleden leerde ik de regenboogvissen voor het eerst kennen. Ik was natuurlijk gelijk "verliefd"  ;)
Dus ik heb langzaam toegewerkt naar het houden van deze vissen. Overgestapt op een groter aquarium waar op dit moment Boesemani's en Kutubu's in rondzwemmen. Nu wilde ik nog een derde soort er bij gaan houden en liet mijn oog vallen op de Splendida Inornata. Hoewel er diverse shops online wel melding van maken blijkt deze ondersoort heel moeilijk te krijgen te zijn. Schijnbaar had Ruinemans ze voorheen wel in het assortiment maar nu niet meer. Ik heb mailcontact gehad met een Australische kweker en die vertelde dat de Australische regering heel moeilijk doet als hij naar het buitenland wil exporteren. Tevens vindt hij de documentatieverplichting in Europa heel vervelend.

Als dat allemaal zo gedoe is, waar komt het huidige aangeboden vissenbestand dan vandaan? Zijn dat lokale kwekers? Want ondertussen zie ik wat meer soorten voorbij komen die kennelijk niet meer te verkrijgen zijn maar voorheen wel. Ik kwam op het Antwerps Cichliden Center nog wel een bestellijst van 1 mei 2019 tegen waarop bijzondere soorten staan. Maar ik vraag me dus af in hoeverre dat oude informatie is en of die soorten nog te krijgen zijn.

Re: Beschikbaarheid van bijzondere soorten
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2019, 08:07:09 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 591
In het algemeen kan ik zeggen dat in de handel ook regelmatig onjuiste namen worden geplakt op regenboogvissen.