You are Here:
Hallo allemaal

Auteur (gelezen 167 keer)

Hallo allemaal
« Gepost op: november 28, 2021, 03:04:05 am »

Rastaban

• Newbie
  • *
  • 1

Bij deze wil ik mij even voorstellen, woonachtig tussen Hoorn & Enkhuizen en in het bezit van meerdere aquariums verschillend van 30 cm tot 2 meter.
Van huis uit ben ik een enorme liefhebber van algeneters / L nummers en in het bijzonder de Ancistrus. Zo heb ik de meest voorkomende Ancistrus varianten (wildkleur, rode, gele, albino & longfin), wat specifiekere; Ancistrus Tocantins, Ancistrus Medusa en Ancistrus Wabenmuster. Verders de L128, L134, L168, L201, L455 en de gewone zeilvin pleco.

Ik merk dat deze vissen zich meer laten zien als ze zich op hun gemak voelen wanneer scholenvisjes in het aquarium zitten die ze met rust laten. Begonnen met levendbarende en tetra's voor dit doel en 3 jaar geleden mijn eerste regenboog gekocht, de Melanotaenia Praecox. Deze prachtige regenboog combineert perfect met de reeds genoemde algeneters. De acryl pompoenen worden dagelijks overdag afgestruind door ze om de eitjes op te eten en ik kweek de Praecox met veel plezier. Deze Praecox geven niet bijzonder veel eitjes, mijn eerste groep van 6 stuks geeft ongeveer 20 - 30 per dag. Het is ideaal dat je met regenbogen kan bepalen hoeveel nakomelingen je kweekt. 

Mijn vriendin riep dat het wat saai werd bij mij doordat ik in de helft van mijn aquaria ondertussen Praecox combineer met de L nummers. Vandaar dat ik via Marktplaats bij Jermain Leysner, lid van de IRG, twee andere soorten heb aangeschaft. De Melanotaenia Mairasi en Melanotaenia spec. 'Kali Tawa' en hij informeerde mij over het bestaan van dit forum. Ik kijk er naar uit om ervaringen uit te wisselen en om wat meer variatie aan te brengen in mijn aquariums.

Re: Hallo allemaal
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2021, 08:21:00 pm »

HayoAqua

• Administrator
  • Hero Member
  • 618

Re: Hallo allemaal
« Reactie #2 Gepost op: december 14, 2021, 09:14:27 pm »

gerhar

• IRG Leden
  • Sr. Member
  • 426