Er zijn twee manieren:
1.
Wat ik altijd doe is mijn foto's ergens op het internet plaatsen en dan tussen die die "img" en "/img"-codes de link naar die foto zetten. Als je klikt op 'citaat' zie je even hoe die code eruit ziet.

Dit werkt dus alleen als je ergens op het internet ruimte hebt om je foto's te plaatsen. Dit heeft als voordeel dat de grootte van het bestand er niet toe doet. Bovendien kun je dan op meerdere fora dezelfde link gebruiken. Dat scheelt ruimte en tijd. Er zijn diverse mogelijkheden op internet om je foto's in een fotoboek te plaatsen en dan ernaar te linken (Photobucket b.v.). Ik heb zelf een server o.a. voor dit soort doeleinden.
2.
Als je de foto's hier op het forum wilt uploaden, dan werkt dat even anders en dan krijg je de problemen die jij al schetst. Het bestand mag maar 128K groot zijn en per bericht mogen er maar 4 foto's bijgevoegd worden. De bestandsgrootte moet je aanpassen in een fotobewerkingsprogramma (b.v. PhotoShop, maar er zullen ongetwijfeld andere programma's zijn die eenvoudiger werken en gratis zijn).
Als je je bericht aan het typen bent in het venster, dan zie je 'extra opties' onderaan het venster. Daarop klikken geeft toegang tot wat opties waaronder bij bijvoegen van een bijlage. Je klikt op 'kies bestand' en dan zoek je op je eigen computer het bestand op dat je wilt bijvoegen. Dat mag dus niet te groot zijn (max 128K). Eventueel nog extra bijlagen via klikken op (meer bijlagen).
Nu werkt deze tweede manier naar mijn mening nogal vreemd hier op het forum. De plaatjes verschijnen ergens onder een streep en ze tussen de tekst invoegen is niet mogelijk zo op het eerste gezicht. En de foto's worden inderdaad heel klein geplaatst en pas al je er op klikt worden ze groot. Niet echt ideaal. Misschien dat Gunther hier meer van weet.